Wednesday, August 20, 2014

 10:07 PM         No comments
FAQEH KU DULU BUKAN FAQEH KU YANG SEKARANG

Assalamualaikum pembaca yang budiman..

Saya ingin menceritakan perihal anak bongsu saya yang dulunya kurang berat badan, sekarang badan berisi.

Dulunya payah nak makan, tapi sekarang pantang tengok makanan.

Dulunya kulit badan  banyak bintik merah (ruam) sekarang dah kurang.

Semuanya Alhamdulillah berubah setelah saya mengamalkan Vitamin C Shaklee dan Mealshake.

Komen daripada nurse.
"Anak awak ni sikit lagi nak menghampiri garisan merah ". Kawasan zon merah untuk bayi yang kekurangan berat badan.
Komen daripada pembantu klinik semasa saya nak mendaftar nama di klinik.
"Kenapa dengan anak awak ni. Deman campak ke? Kenapa tak bawa awal-awal lagi ke klinik."
 Badan Faqeh memang sentiasa ada ruam merah.

Ruam merah semakin menjadi-jadi setelah Faqeh bercerai susu badan dengan saya..

Bercerai susu badan bukannya apa, saya mengandung anak ke empat dan mungkin disebabkan mengandung susu saya berkurang.

Komen daripada orang ramai.
"Berapa bulan dah baby awak ni?".
Biasanya orang tanya macam tu walaupun Faqeh dah setahun lebih.

Komen daripada doktor semasa membawa Faqeh yang ketika itu demam panas.
"Anak awak sangat kurus. Sepatutnya pada umur macam ni berat dia patut bla....bla...bla...bla.

Sebenarnya Faqeh tak berminat pada makanan. Kalau nak suruh dia makan, kena kejar.Huhu.


Jatuh cinta dengan Mealshake dan       Vitamin C chewable..

Pertemuan saya dengan Vitamin C Shaklee dan Mealshake hanya kebetulan.

Semasa saya mula- mula join Shaklee, saya melihat vitamin yang berkaitan dengan kesihatan keluarga.

Vitamin C dan Mealshake pilihan  saya kerana kedua-duanya dapat meningkat selera makan.

Dapat meningkatkan antibodi badan.

Memang sangat sesuailah untuk Faqeh.

Amalkan Vitamin C dan Mealshake setiap hari

1 biji Vitamin C sekali sehari dan setengah sudu teh untuk mealshake yang dicampur dalam minuman susu atau milo.

Faqeh memang suka sangat makan vitamin C.

Lepas habis satu dimintanya lagi.

Alhamdulillah.Selepas konsisten ambil mealshake dan vitamin C setiap hari, selera makan faqeh bertambah. 

Sekarang, Faqeh pula asyik meminta makanan.

Pernah sekali dia muntah sebab makan terlampau banyak.

Kadang kadang saya terpaksa sembunyikan makanan sebab takut Faqeh terlebih makan.

Yang paling best, alhamdulillah Faqeh sembuh daripada jangkitan kuman pada telinga apabila demam. Saya tak perlu lagi membawa Faqeh berjumpa Doktor  Pakar Telinga.

Nak saya tolong sekiranya anak ibu mempunyai masalah ni.?
Hubungi Zie.
013 9897720







0 comments:

Entry Terbaru Saya

Popular Posts

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Kelantan.
(Shaklee 1D : 1141937)

Cash on Delivery (COD) sekitar Kok Lanas, Ketereh dan Kadok.

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei menggunakan Poslaju, GDex atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di suzysyahimi@blogspot.com, anda layak mendapat:

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Suzy Erniza Ismail di:
013-9897 720
hannanaufal@yahoo.com
Tudung kanak-kanak