Monday, August 4, 2014

 10:19 PM         No comments

Assalamualaikum..

Semua orang nak kurus.

Kurus sering dikaitkan dengan kesihatan dan kecantikan.

Namun begitu semakin kita berusia semakin rendah kadar metabolisme badan.

Sebab itu masalah gemuk sering terjadi apabila usia masuk 30 an.

Saya masih ingat masa zaman sekolah menengah dulu, guru saya bertanya " Kenapa orang perempuan ni masa remaja kurus slim je? "

"Bila dah berumah tangga dan beranak -pinak, badan naik bagai di pam- pam.."

Guru saya sempat memuji isterinya yang tetap kurus dan cantik walau pun dah ada anak.

Alhamdulillah, dalam bab kurus ni saya tak de masalah.

Berat badan saya maintain 45 kg iaitu semasa form 5 hinggalah sekarang.

Sedikit tip daripada saya ialah:

1. Sentiasa bersarapan pagi.

Sarapan pagi sangat penting lebih- lebih lagi kepada para pelajar.


2. Menyusukan anak

Sangat- sangat membantu untuk kuruskan badan selepas bersalin dengan cepat!


3. Elak makan malam atau kurangkan makan benda berat waktu malam.

Oklah selesai sesi saya bercoleteh.

Saya ingin berkongsi dengan pembaca tentang  Set Kurus Shaklee pula.

Set kurus Shaklee sudah ramai yang mencubanya dan berjaya kuruskan badan.

Yang penting sekali kena 

1. berdisiplin ambil vitamin ( ikut jadual) , 

2. minum air dengan banyak, 
kawal pemakanan dan bersenam.

3. bersenam

4. kawal pemakanan



Set Kurus Shaklee terdiri daripada

1. Lecithin

2. Herbalax

3. Alfafa

4. Omega Guard

5. Cinch Shake

Lecithin
- Berfungsi sebagai agen pemecahan lemak dan kolesterol dalam saluran darah.

Herbalax
- sebagai detox dan mencuci usus.

Herbalax membuang toksin dalam badan.

Ia juga mencuci usus dengan membuang saki baki makanan yang tidak diingini.

Apabila usus bersih barulah penyerapan vitamin berkesan.

Alfafa
- Raja segala tumbuhan.

Ia membantu melawaskan pembuangan kerana ade fiber di dalamnya.

Ia membantu mengangkut keluar lemak dan kolesterol dalam badan.


                                      Ingin mendapatkan suplemen terbaik untuk keluarga?                                   
 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
                                                              Hubungi Zie untuk :

                                                                 Free Consultation
                                                              Affordable Price  And
                                               Bussiness Opportunity With Shaklee!!!
                                                                       
                                                                  
                                                              Suzy Erniza Ismail
                                                            Shaklee ID (1141937)
                                                        hannanaufal@yahoo.com
                                                          013 9897720 (call, sms)







0 comments:

Entry Terbaru Saya

Popular Posts

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Kelantan.
(Shaklee 1D : 1141937)

Cash on Delivery (COD) sekitar Kok Lanas, Ketereh dan Kadok.

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei menggunakan Poslaju, GDex atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di suzysyahimi@blogspot.com, anda layak mendapat:

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Suzy Erniza Ismail di:
013-9897 720
hannanaufal@yahoo.com
Tudung kanak-kanak