Thursday, May 5, 2016

 2:10 AM         No comments


Assalamualaikum para pembaca blog suzysyahimi.

Zie doakan semoga kita semua berada dalam rahmat kasih Allah selalu.
Bertemu lagi kita di alam maya.

Hari ni Zie akan berkongsi cerita tentang vitamin kegemaran anak - anak Zie iaitu Chewable Vita-C Plus™ . 

Dekat 2 bulan  Chewable Vita-C Plus™ ni out of stock di Shaklee Malaysia.

Anak Zie yang berumur setahun lebih pun dah pandai makan vitamin ni tau.

Dia anggap macam makan gula-gula. 

"Nak, nak ! " Sambil menunjukkan botol kosong  Chewable Vita-C Plus™ .
"Hihi , dah abis dah Damia."

Setiap hari anak- anak Zie amik vitamin C nih.

Rasanya sedikit masam dan tidak terlampau manis.  

Alhamdulillah kesan amik vitamin C ni, anak -anak Zie  jadi makin berselera masa makan. 

Ok, ni kisah anak anak Zie dengan vitamin kegemaran diorang.

Pada 29 April baru baru ni, Chewable Vita-C Plus™dah kembali di pasaran. 

Apa lagi, dapat lah diorang makan vitamin C balik lepas nih!

      

                                                        Inilah Chewable Vita-C Plus™  

Apa itu Chewable Vita-C Plus™ 

Ok, buat  pembaca yang tak pernah dengar tentang vitamin ni, Chewable Vita-C Plus™ ialah vitamin C Shaklee dengan rasa sitrus yang hebat  dan sesuai bagi mereka yang sukar menelan tablet.

Fungsi Chewable Vita-C Plus™ hampir sama dengan Sustained Release Vita-C Plus™.

1 biji Chewable Vita-C Plus™ mampu memberikan 100 mg vitamin C yang ditambah dengan 'ros hip' dan komplek bioflavonoid.

1 biji Chewable Vita-C Plus™  bersamaan 1 biji setengah buah oren.

Banyakkan kan tu.

Jadi kalau ibu ibu tak sempat menyediakan buah untuk anak, bolehlah memberikan 1-2 biji vitamin ni untuk anak- anak.

Maklumlah badan kita pun tak boleh menghasilkan sendiri vitamin C. 

Fungsi Vitamin C 

Secara umumnya, fungsi vitamin kepada badan kita ialah

  1. Membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi terhadap jangkitan penyakit, selsema dan batuk.   
  2. Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam.  
  3. Menguatkan struktur gigi dan gusi.
  4. Membina kolagen (sebagai bahan pengikat/pelekat) dalam membinan dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. 
  5. Pengambilan vitamin C yang mencukupi dalam diet seharian dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
  6. Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
  7. Individu yang sering stress (tertekan), penat, letih, lesu serta sibuk dengan urusan harian memerlukan vitamin C. Pengambilan vitamin C yang mencukupi dapat membantu mengembalikan hormon stress (hormon yang melawan stress).
  8. Bertindak sebagai anti kimia yang menjadi racun dalam tubuh seperti nitrats dan nitrits.
  9. Memberi perlindungan terhadap penyakit jantung dan menghadkan 'oxidation' terhadap kolestrol jahat.
  10. Membentuk sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar) 
  11. Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi. 
  12. Membantu dalam proses pemulihan kudis.
  13. Pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari dapat mengurangkan risiko melawan penyakit barah seperti kanser oral cavity, kanser kerongkong, kanser saluran penghadaman, kanser serviks, kanser usus besar (rektum), kanser payudara dan kanser paru-paru
  14. Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air.

Keistimewaan Chewable Vita-C Plus™

 Antara keistimewaan Chewable Vita-C Plus™  ialah

1.  Ia diperkaya dengan rose hip dan kompleks bioflavonoid untuk mempertingkapkan fungsi vitamin C . Ia juga menghalang proses oksidasi   vitamin C dalam tubuh.

2. Setiap satu tablet vitamin C mengandungi 100 mg vitamin C dan 24 mg kompleks bioflavonoid dan khasiat seumpama 1 biji setengah buah oren.

3. Shaklee menjanjikan vitamin C nya semulajadi, berkesan dan selamat.

4.  Chewable Vita-C Plus™ tidak mengandungi perasa, pewarna, pemanis dan pengawet.

5.  Kajian menunjukkan dengan mengunyah amaun kecil vitamin C setiap hari akan menghasilkan serapan lebih tinggi.

Tahukan anda !!!

1. Stress akan mempercepatkan penyusutan vitamin C

2. Sebatang rokok mampu melupuskan 50 - 100 mg vitamin C.

3. Pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C dengan banyak.

4. Vitamin C mudah termusnah oleh oksigen. Pendedahan buah-buahan dan sayuran yang telah dipotong dan dibiar terdedah terlalu lama pada udara sebelum digunakan akan mengurangkan kandungan vitamin C. Selain itu, memasak terlalu lama @ suhu tinggi juga merosakkan vitamin C dalam makanan.

5. Manusia tidak boleh menghasilkan sendiri vitamin C. Haiwan boleh menghasilkan sendiri vitamin C. 

6. Kajian dari Dr James Scala telah menunjukkan adalah selamat mengambil 5000mg  hingga 10000 mg vitamin C setiap hari. Dr Pauling yang menemui vitamin C mengambil 18000mg sehari dan beliau sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Sekian sahaja buat kali ni.Terima kasih kerana sudi membaca. 

Ingin mendapat suplemen terbaik untuk keluarga?
Ingin menjana pendapatan 3-4 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Zie 
Free Consultation
Affordable Price  And
Bussiness Opportunity With Shaklee!!!
 
Suzy Erniza Ismail
Shaklee ID (1141937)
hannanaufal@yahoo.com
013 9897720






0 comments:

Entry Terbaru Saya

Google+

Popular Posts

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Kelantan.
(Shaklee 1D : 1141937)

Cash on Delivery (COD) sekitar Kok Lanas, Ketereh dan Kadok.

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei menggunakan Poslaju, GDex atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di suzysyahimi@blogspot.com, anda layak mendapat:

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Suzy Erniza Ismail di:
013-9897 720
hannanaufal@yahoo.com