Wednesday, March 23, 2016


Khasiat ESP menjadi dambaan wanita.


      Assalamualaikum para pembaca blog yang dikasihi sekelian. Terima kasih kerana sudi melawat blog Zie. Zie doakan semoga pembaca blog Zie kaya dan berjaya selalu. Hari ni Zie nak menceritakan satu produk yang sangat hot selling dalam Shaklee iaitu ESP. Kebetulan pulak bulan ni Shaklee membuat promosi untuk ESP iaitu beli 6 tin percuma satu tin. Oklah mari Zie terangkan khasiat ESP dan mengapa ia menjadi dambaan wanita yang nak cantik dan sihat.


Apa itu ESP ?

     ESP ialah protein soya non GMO yang berkualiti. Ia satu-satunya produk yang mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Ia juga diperkaya dengan 5 vitamin dan 4 sumber mineral.
ESP mengandungi 9 asid amino perlu. Badan tidak boleh menghasilkan 9 asid amino ini




Jadual menunjukkan  senarai nama asid amino perlu yang kita mesti mengambilnya daripada sumber makanan

      Setiap satu tin ESP dihasilkan daripada 30kg  kacang soya dan mempunyai indeks glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 yang amat sesuai untuk pengidap kencing manis.
Setiap hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali  ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu.

Wah, hebatnya kan! Selain tu ESP rendah lemak, tiada kolesterol dan asid urik. Ia juga senang diserap oleh badan.

Khasiat ESP


1. Milk booster



Seperti yang kita tahu kandungan susu ibu terdiri daripada sebahagian protein. Oleh itu ibu menyusu badan memerlukan protein yang banyak untuk menghasilkan susu. Jadi ESP ni memang eloklah untuk ibu yang menyusu badan. ESP terdiri daripada protein soya  yang rendah lemak dan tiada kolesterol . Ini dapat menolong ibu kurus dengan cepat selepas bersalin dan menjaga kesihatan ibu sendiri.

2. Pembekal tenaga


ESP membekalkan tenaga dengan cepat dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

3. Meremajakan kulit



Sebut pasal kulit cantik ni, semua orang nak kan? Lebih lebih lagi kaum ibu yang suka kalau orang puji kulit cantik walaupun sudah beranak-pinak. ESP meransang pembentukan semula kulit dan otot. Ia juga dapat mengurangkan kedutan dan agen anti penuaan. ESP juga dapat mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot. Ia dapat mempercepat proses penyembuhan luka dan kesan parut.

4. Awet muda


Lelaki dan wanita sama je.Semua nak nampak muda daripada usia sebenar. Lebih lebih lagi kalau kita dah berumur 30 tahun ke atas. Pengambilan ESP yang konsisten dapat membuat seseorang itu awet muda. Ini kerana ESP mengandungi protein yang penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain- lain.

5. Membaiki pigmentasi


ESP dapat membaiki masalah rambut seperti beruban dan gugur. Ia juga membaiki pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

6. Membaiki memori


Apabila usia kian meningkat, kualiti memori semakin menurun. Itulah yang berlaku pada kebanyakan orang. Namun begitu insyaAllah ia dapat diatasi kerana ESP dapat meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan ransangan.

7. Kuruskan badan


ESP sangat sesuai untuk menurunkan berat badan. Ia membantu golongan yang nak menurunkan berat badan memilih protein yang rendah lemak dan tiada kolesterol. Selain tu ESP akan membuatkan kita rasa kenyang yang berpanjangan. Macam Zie, masa dalam pantang dulu pernah tak makan tengahari disebabkan berlaku perkara kecemasan. Zie ambil 3 sudu ESP bersama air kosong. Alhamdulillah Zie rasa kenyang hingga ke petang.


8. Membantu merawat gastrik


ESP memberi rasa kenyang berpanjangan.

9. Baik untuk hormon.


Kacang soya satu-satunya tumbuhan yang kaya isoflavones. Fungsi isoflavones sama dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

10. Membantu menghalang pertumbuhan sel kanser


Genistein yang terdapat dalam kacang soya membantu  memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum ia menukar sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik untuk pemulihan uterus, vitaliti, menopaus dan pembesaran prostat.

Banyak betul khasiatnya kan? Berbaloi baloi untuk kecantikan dan kesihatan. 





Ingin mendapatkan suplemen terbaik untuk keluarga?
Ingin menjana pendapatan 3-4 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Zie

Free Consultation
Affordable Price  And
Bussiness Opportunity With Shaklee!!!

Suzy Erniza Ismail
Shaklee ID (1141937)
hannanaufal@yahoo.com
013 9897720 (call, sms)



























0 comments:

Entry Terbaru Saya

Google+

Popular Posts

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Kelantan.
(Shaklee 1D : 1141937)

Cash on Delivery (COD) sekitar Kok Lanas, Ketereh dan Kadok.

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei menggunakan Poslaju, GDex atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di suzysyahimi@blogspot.com, anda layak mendapat:

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Suzy Erniza Ismail di:
013-9897 720
hannanaufal@yahoo.com