Thursday, July 20, 2017

 2:53 AM      No comments
Assalamualaikum buat pembaca blog suzysyahimi.
Zie doakan agar pembaca blog suzysyahimi sihat, kaya dan berjaya dunia akhirat.

Entry sebelum ni Zie ade ceritakan abah Zie yang kena sakit saraf pada lengan.
Abah kena tu masa awal bulan puasa. Entry sebelum ni boleh baca kat sini.sila klik

Kesian kat abah sebab dia tak boleh tidur sepanjang malam. Abah terpaksa menahan sakit sampai buat apa pun tak boleh.

Bawak motor dan kereta tak boleh.Sembahyang terawih tak boleh. Nak pergi tengok lembu tiap tiap petang pun tak boleh. Sampai ayah kata nak jual semua lembu sebab tak larat dah nak jaga.

Abah hanya boleh berehat atas katil. Sekali kala abah keluar bilik untuk makan minum dan sebagainya.

Ambil antibiotik daripada hospital

Abah ade amik sejenis antibiotik daripada hospital. Malangnya tak berkesan. Adik lelaki Zie yang merupakan seorang doktor tukar antibiotik jenis lain pula. Katanya hanya doktor pakar yang boleh keluarkan antibiotik tu. Maksudnya antibiotik jenis ni agak kuat. Abah muntah muntah pula. 

Ikhtiar dengan Vivix

Zie dan adik beradik lain tak tahu nak buat macam mana. Akhirnya kami belikan vivix untuk abah.
Kami juga belikan abah minyak ikan, pil kalsium dan B complex. Gabungan supliment ni diharapkan dapat mengurangkan kesakitan yang abah alami.

Kesan seminggu selepas pengambilan supliment

Zie tanye abah, bagaimana perkembangan sakit saraf abah. Alhamdulillah abah dah boleh tidur di malam hari. Abah dah tak ambil antibiotik yang kuat. Abah ambil antibiotiik yang lama. Antibiotik asal  yang pernah ambil sebelum ni. Kata Abah lagi, lengan masih sakit. Tapi bukan sepanjang masa sakit macam sebelum ni.
Lega Zie dengar. Alhamdulillah. Abah dah boleh pergi masjid.

Kesan selepas  2 minggu pengambilan supliment

Selepas 2 minggu pengambilan vivix dan vitamin lain, Zie tanye abah lagi. Macam mana abah. Lengan abah sakit lagi tak?
Abah kata sakit lagi. Tapi sakit tak selalulah.

Abah hanya makan ubah ungu masam je. Ubat yang kak chik beli. Abah dah tak makan antibiotik. Ubat ungu masam itu ialah vivix.

Alhamdulillah. Subhanallah, hebat jugak vivix ni. Antibiotik sebenarnya tak elok jika diambil secara berterusan. Boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, gastrik dan banyak lagi.

Banyak sebenarnya kesan positif pada Abah. Abah dah boleh bawa motor. Abah dah boleh bagi lembu makan setiap pagi. Abah dah boleh solat di masjid seperti biasa. Abah dah lena tidur setiap malam. 

Setakat ini perkongsian Zie. Harap bermanfaat untuk pembaca semua. Nak Zie bantu juga? Boleh hubungi Zie 01110937720.





0 comments:

Entry Terbaru Saya

Google+

Popular Posts

Kepakaran Saya

Saya ialah Pengedar Sah Shaklee di Kelantan.
(Shaklee 1D : 1141937)

Cash on Delivery (COD) sekitar Kok Lanas, Ketereh dan Kadok.

Penghantaran ke seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei menggunakan Poslaju, GDex atau Citylink.

Dengan setiap pembelian vitamin di suzysyahimi@blogspot.com, anda layak mendapat:

- Jadual Makan Vitamin
- Konsultasi Percuma Berterusan
- Jemputan ke group Facebook exclusive
- Peluang menjana income dengan Shaklee

Hubungi Suzy Erniza Ismail di:
013-9897 720
hannanaufal@yahoo.com